Pred nedávnom som úspešne spravil skúšky v autoškole. Tento článok je určený pre každého, kto bude v blízkej dobe robiť skúšky alebo autoškolu. Možno je to iba o šťastí, no vďaka týmto radám a tipom sa toto šťastie dá zvýšiť.

Dnes sa pozrieme na:

  1. Priebeh skúšok v autoškole
  2. Písanie testov na skúškach v autoškole
  3. Môj trik pri teste
  4. Autoškola skúšky, otázky policajta
  5. Časté otázky policajta
  6. Odpovede na skúškové otázky policajta
  7. Kužele v autoškole a autocvičisko
  8. Jazda a praktické skúšky autoškole, ako som ich zvládol ja
  9. Autoškola skúšky, rady ktoré mi veľmi pomohli
  10. Najčastejšie chyby pri skúške v autoškole
  11. Menší motivačný text, na ktorom sa podieľalo viacero ľudí na skúškach

Priebeh skúšok v autoškole

Skúšky sú rozdelené do štyroch hlavných kategórií.

  1. Písomné testy z teórie
  2. Otázka policajta
  3. Kužele
  4. Jazda

Všetkým štyrom sa budeme venovať aj samostatne. Skúšky teda začínajú tým, že žiak príde do autoškoly. Žiaci počkajú na komisára. Všetci sú nervózny a vystresovaný, škvŕka im v bruchu a nervózne klepú so svojimi končatinami.

Všetci rozmýšľajú nad dobrým alebo zlým koncom skúšok. Či ich spravia úspešne alebo ich policajt z nejakého dôvodu vyhodí.

Našťastie sa netreba ničoho báť, pretože v tomto článku vypíšem všetko, čo mne pomohlo úspešne spraviť skúšky v autoškole na prvý pokus. Chcem vysvetliť celú moju stratégiu, vďaka ktorej zo mňa opadol všetok stres, ktorý som kvôli autoškole mal.

Autoškolu som robil nezvyčajných 6 mesiacov, od Augusta do Januára. Zo začiatku som si jazdy zo strachu ani neplánoval, prípadne kvôli tomu, že som nemal čas. Pociťoval som stres najmä kvôli tomu, že som si neustále musel pamätať všetky zákony, značky, technické otázky a všetko presne podľa učebnice. Akonáhle by som na niečo z toho zabudol, skúšky by som pravdepodobne nespravil, prípadne počas jazdy by mi to inštruktor vyčítal. Neustále som sa bál, že zrovna ja nebudem mať šťastie a autoškolu spravím až na niekoľký pokus potom, ako do nej investujem stovky eur a stovky hodín času.

Teraz som si až uvedomil, aký zbytočný ten stres bol. Ak by som pred skúškami mal prístup k takémuto článku, určite by som sa cítil oveľa lepšie. S týmito radami spraví skúšky v autoškole naozaj každý (kto si to zaslúži samozrejme).

Autoškola skúšky otázky policajta. Na takomto aute som v autoškole robil skúšky ja. Červená autoškola Audi A3 Piešťany.

Písanie testov

Ani trochu sa nepodobá na písanie slohu alebo písanie blogu. Písomné testy z teórie sú prvou zo štyroch zastávok k úspešným skúškam v autoškole. Dohromady je k dispozícií 35 testov, z toho jeden bude váš. Testy sa hodnotia pomocou bodov, kde maximum je 55 a na úspešné napísanie stačí 50. To znamená, že je tu tolerancia 1-3 chýb (podľa odvetvia otázky).

Otázky sa rozdeľujú na 3 časti. Začíname zákonom a pravidlami, potom sú značky a na koniec križovatky. Križovatky sú najjednoduchšie, pretože sa všetky riešia pevne danými pravidlami. Čiže sa stačí naučiť tieto pravidlá, v horšom prípade sa treba naučiť všetky križovatky naspamäť.

Križovatky sú naozaj jednoduché a pri pohľade na hociktorú z nich stačí použiť niekoľko pravidiel. Križovatky riešime tak, že sa na ňu samozrejme pozrieme, a zistíme, podľa čoho na nej riadime dopravu.

Buď sú tam semafóry, značky, policajt, alebo platí prednosť sprava.  Križovatky majú svoje pravidlá, je ich málo a sú jednoduché. Križovatky sa dokonca dajú aj naučiť naspamäť, pretože ich je pomerne málo.

Značky dávajú zmysel a tiež ich nie sú tisícky. Stačí si ich preštudovať, zapamätať a všímať si ich na cestách.

Zákon a pravidlá sú zaujímavejšie, pretože otázky sú niekedy naozaj vtipne formulované a správna odpoveď nemusí dávať zmysel.

Na testy som použil tento trik

Urobil som všetky testy. Na papierik som si napísal čísla testov (1-35) a vyčlenil som si na riešenie 4 hodiny. Ak som test spravil úspešne, vyškrtol som si ho ako hotový. Ak sa mi test nepodaril, poznačil som si ho a hneď som ho spravil odznovu, už úspešne. Takto som spravil všetkých 35 testov a zvýšil som si sebavedomie tak, že testov som sa vôbec nebál. Vedel som ich už takmer naspamäť. No tie, ktoré sa mi nepodarili a mal som ich poznačené som predsa len spravil ešte raz. To znamená, že niektoré testy som robil až 3 krát. Každopádne vďaka tomu som z písomných testov nemal žiadny strach a na skúškach som ho napísal na 53 bodov, tj. s jednou chybou.

Na tieto písomné testy si nezabudnite priniesť svoje pero. Príďte na čas a zabudnite na alkohol. Pred skúškami sa normálne najedzte, pokojne si dajte kávu. Ak máte nejaký rituál proti stresu, teraz je naň najlepší čas.

Autoškola skúšky – otázky policajta

V mojom prípade sme sa po dokončení testov presunuli na autocvičisko s kužeľmi. Pred sadnutím do auta sa nás pán komisár spýtal otázku. Klasická policajná otázka, iným slovom technická otázka alebo otázka z konštrukcie.

Policajt respektíve komisár si v tejto časti skúšok preveruje vaše vedomosti z teórie, konštrukcie a údržby vozidla. Niektoré otázky sú čisto slovné a stačí odpovedať vetami, zatiaľ čo niekto môže dostať praktickejšiu otázku policajta. V takom prípade treba ukázať napr. súčiastku alebo proces danej údržby.

Ja som dostal otázku: „Čo si skontrolujeme na vozidle z vonku?“. Odpovedal som; Či nám niečo nevyteká, či máme nepoškodené a riadne natlakované pneumatiky, či nemáme poškodenú karosériu, v zime či máme odprataný sneh a ľad.

Moja odpoveď stačila a pán komisár ma poslal za volant.

Otázky policajta, ktoré sa na skúškach v autoškole môže spýtať

  1. Čo je základom pred jazdou vozidla?
  2. Aké sú bežné poruchy na pneumatikách vozidla?
  3. Aké sa vyskytujú problémy osvetlenia vozidla?
  4. Vymenuj 4 (5) kvapalín a ukáž, ako a v akom mieste ich skontrolujeme?
  5. Aké sú rozdiely medzi zimnou a letnou zmesou do ostrekovačov?
  6. Aké poškodenia môže mať bezpečnostný pás?

Odpovede

  1. Skontrolovať poškodenie, vytekanie kvapalín, či sú v poriadku pneumatiky a majú dostatočne hlboký dezén, v zime odprataný sneh a ľad, dostatok kvapalín – oleja a vody do ostrekovačov a v aute či sú všetci pripútaní a zabezpečení.
  2. Plytký a vyjazdený dezén, trhlina na obvode alebo boku pneumatiky, defekt alebo nízky tlak.
  3. Prasknutá žiarovka, slabá alebo vybitá auto batéria, zašpinené alebo zasnežené svetlomety.
  4. Motorový olej, chladiaca kvapalina, brzdová kvapalina, kvapalina do ostrekovačov a v starších autách kvapalina v auto batérií.
  5. Letná v nízkych teplotách zamrzne a je lacnejšia, zvyčajne má menší obsah pridaných látok a saponátov. Zimná zmes sa môže deliť aj podľa minimálnej možnej vonkajšej teploty. V prípade zamrznutia letnej zmesi nebudeme môcť očistiť predné sklo a taktiež je tam risk prasknutia nádobky, kvôli čomu by auto nebolo technicky spôsobilé na jazdu na pozemných komunikáciách.
  6. Poškodené navíjanie, poškodené kotvenie alebo pretrhnutie/poškodenie samotného pásu.

Prosím, tieto odpovede berte z nadhľadom, za ich 100% správnosť neručím. Odporúčam si o samotných odpovediach vyhľadať informácie na internete, spýtať s v autoškole, prehľadať učebnicu alebo sa spýtať starších členov rodiny alebo kamarátov.

Neodpovedáte pred tabuľou v škole. Pán komisár rád počuje stručnú, jednoznačnú a sebavedomú odpoveď bez váhania a naťahovania.

Kužele

Na kužele máme 10 minút. S prehľadom je to dostatok času. Nehľadí sa tu na techniku alebo rýchlosť, jediné čo je treba splniť je prejsť kužele bez kontaktu. Teda jediná chyba, ktorá sa tu dá spraviť je zhodenie alebo dotknutie sa kužeľu. Akonáhle ste aspoň trochu zažitý do ovládania auta a do šoférovania, stačí ísť pomaly a opatrne, kedy kužele nie sú žiadnym problémom. Najviac treba byť opatrný pri parkovaní. Máte neobmedzený počet rôznych náprav a narovnaní, netreba sa ponáhľať. Ak cúvanie do parkovacieho miesta nevyzerá najlepšie, radšej sa vyrovnajte a s prehľadom zaparkujte.

Keď som robil skúšky ja, boli sme traja. Jeden kolega bol na kužeľoch vyhodený, kedy som ho neskôr zaviezol do mesta, a zhorel na zlom vymeraní. Dotkol sa kužeľu a skončil.

Treba si teda udržovať od kužeľov odstup. Podľa komisára stačí ťuknutie a je koniec. Radšej sa viac krát narovnávať, než zbytočne riskovať.

Jazda a praktické skúšky

Hneď po dokončení kužeľov sme sa dohodli, že idem jazdiť prvý. Na cvičisko prišlo smetiarske auto a ja za volantom som mu musel uhnúť. Nemal som pri tom pás, ani zapnuté svetlá, jednoducho nič a cúvaním som uhýbal smetiarskemu autu. Myslel som si, že už som si tým vyslúžil odchod. Na moje prekvapenie nie.

Nestavil som si teda sedačku, zapol pás, nastavil zrkadlá, zapol svetlá… nezabudnite povedať celej posádke auta, aby si zapli pás. Podľa mojich informácií je vašou povinnosťou pripomenúť všetkým ľudom vo vašom aute, aby si zapli pásy. Komisár ani inštruktor pás mať nemusia, pretože komisár je v službe ako policajt a inštruktor pás mať nemusí, pretože musí mať možnosť zasiahnuť vám do šoférovania a pás by ho v tom obmedzoval.

Bol som pripravený na jazdu a ako prvé som zaviezol kolegu, ktorý zlyhal na kužeľoch. Nejakým stresovým spôsobom som mu zastavil na zastávke autobusu.

Skúšky som robil na konci Januára, boli zasnežené a zamrznuté cesty, čiže okrem hlavných ciest som ani nemal možnosť zaradiť 3. rýchlosť. Chodil som opatrne a pomaly, za čo ma aj na konci komisár pochválil.

Komisár ma teda navigoval a ja som počúval príkazy. Riešil som križovatky, kruhové objazdy a semafóry. Približne v trištvrte jazdy som dostal príkaz, aby som išiel na parkovisko supermarketu a zaparkoval.

Mal som blbú otázku a spýtal som sa či môžem zaparkovať predom auta alebo mám zacúvať, komisár povedal, že ako len chcem. Na prvý pokus som zaparkoval, vyparkoval a opustil parkovisko.

Druhá polovica jazdy

Druhá polovica jazdy už prebiehala v centre mesta. Keďže som jazdil v pracovný deň okolo 10, premávka aj tu v Piešťanoch bola minimálna. Tak som bez väčších problémov jazdil, pozeral som vždy do spätných zrkadiel, púšťal chodcov a dodržiaval všetky predpisy.

Jednu menšiu chybu som samozrejme urobil. V centre mesta, kto vie tak v Piešťanoch pri pošte, predo mnou išiel traktorík mestských služieb. Išiel asi 10 km/h čiže som ho samozrejme mal obehnúť. Nebol som však sebavedomí, tak som sa na ten traktorík rýchlo a moc blízko nalepil a neskoro som začal predbiehať. Zlízal som si za to pripomienku inštruktorky aj komisára. Bola to však len subjektívna chyba, neporušil som zákon a ani nikoho doslova neohrozil. Komisár to na konci započítal ako konečný stres.

Po tomto manévri, asi po dvoch križovatkách som mal zastaviť. Začal som už panikáriť a stresovať, že už mi jazda končí, tak som zaparkoval pred niekoho bránou do dvora. To je samozrejme zle, pretože nemôžte parkovať pred niekoho vchodom na pozemok. Pod tým stresom a ďalších pripomienkach som to posunul ďalej a konečne zastavil. Vydýchol a vystúpil.

Komisár dal krátky monológ, v ktorom ma aj pochválil za opatrnosť a zároveň mi pripomenul tie moje chybičky. Podpísal mi papier o úspešnosti a pridal poznámku, že mám 17, že ešte nebudem jazdiť sám ale s niekým starším a že si na mňa budú dávať pozor. Poďakoval som a šťastný som sa vybral domov.

Rady, tipy a triky na skúšky v autoškole, ktoré som dodržiaval ja

Deň pred skúškami som si na mobile úspešne spravil všetky testy. Prešiel som si mesto cez google streetview a popozeral si väčšinu križovatiek v Piešťanoch.

Na papier som si taktiež napísal akési body, ktoré som si v hlave dokola opakoval, ktoré som chcel dodržiavať.

  1. Neprekračovať rýchlosť
  2. Pri každom odbočovaní pozrieť do zrkadla
  3. Vždy dávať smerovky
  4. Sledovať všetky značky
  5. Stáť na STOPke
  6. Pozerať a púšťať na všetkých prechodoch
  7. Pozerať značky s tvarom križovatiek
  8. Radiť a podraďovať, aby som ukázal, že to viem – (vraj to majú komisári radi, keď im ukážete, že auto viete naozaj sebavedomo ovládať)
  9. Nesmrdieť
Autoškola skúšky rady, ktoré som ja dodržiaval a možno vďaka ktorým som skúšky v autoškole zvládol. Nie sú tu ale zahrnuté informácie ohľadom otázky policajta.

Tu sú moje lístky motivácie a úloh. Prvý mám vypísané čísla testov, ktoré som robil v mobilnej aplikácií Autoškola. Na druhom mám úlohu Google Street View a hodinu som si prechádzal mesto, pozeral značky a križovatky. V 3. mám nejaké poznámky na jazdu a na štvrtom mám motiváciu, prečo chcem skúšky zvládnuť na prvý pokus. Po úspešnom absolvovaní autoškoly ma napadlo písanie blogu, aby som snáď pomohol aspoň jedinému človeku. Klik na obrázok pre priblíženie.

Najčastejšie chyby, ktorým sa v autoškole treba vyhnúť

Existuje aj zoznam najčastejších chýb, ktoré vám dokážu zbytočne skúšku pokaziť.

  1. Napísanie testu na menej ako 50 bodov – minimum na úspech je 50 bodov, max 55
  2. Ne pripútanie sa pásom – treba to pred rozbehnutím pripomenúť aj spolujazdcom
  3. Jazda mimo vlastný pruh – najmä ak nepoznáte cestu, je nasnežené alebo čiary na ceste vôbec nie sú.
  4. Jazda do zákazu vjazdu – komisár vás môže navigovať a naschvál zmiasť, takýto príkaz mu musíte zamietnuť a stručne obhájiť.
  5. Zatiahnutá ručná brzda – najmä pri rozbiehaní z kopca.
  6. Značka STOP – treba tam stáť vždy ak je platná. Aj keď nič nejde, treba zastaviť.
  7. Rýchlosť – Podľa značky alebo 90 mimo mesta, 50 v meste, 30 priecestie a 20 obytná zóna.
  8. Odbočenie vľavo – z jednosmernej cesty vždy čo najviac vľavo.
  9. Ne radenie rýchlostí – komisári radi vidia, že sa nebojíte a viete si pekne, plynulo a podľa situácie radiť rýchlosť.
  10. Zaparkovanie alebo zastavenie v protismere
  11. Nerešpektovanie pokynov
  12. Zhasnutie motora – existuje aj menšia tolerancia na treba si na to dať veľký pozor a rozbiehať sa opatrne.
  13. Nepozeranie sa do boku/ cez rameno pri dávaní prednosti – vždy minimálne pootočte hlavu do bokov, aby mal komisár 100% istotu, že dávate prednosť.
  14. Spätné zrkadlá – pri odbočovaní alebo pri zmene pruhu vždy pozerať
  15. Nevozte ľudí v kufri ako na fotkách nižšie:
Autoškola skúšky otázky policajta. Určite nevozte kamarátov v kufri červenej Škody Felicie.
Autoškola skúšky otázky policajta a ako policajt vozí deti v kufri. Nič podobné nerobte prosím.

Skúšky v autoškole, cítim sa nepripravený/á

Z internetového fóra prikladám diskusiu, ktorá začala otázkou, kedy žiačka nebola pripravená na skúšky v autoškole a žiadala ostatných o rady. Odpovede tejto slečny budú neskôr hrubým písmom a odpovede ostatných v diskusií budú písmom obyčajným.

Chcem sa spýtať, ako mám postupovať, keď sa necítim na zajtrajšie skúšky v autoškole. Nemyslím si, že skúšku úspešne spravím. Moje posledné jazdy boli hrozné a som úplne nesamostatná. Neviem riešiť situácie a veľmi dlho a často váham, čo mám spraviť a ako to mám spraviť. Neviem ísť poriadne z vedľajšej na hlavnú a ani sa neviem poriadne radiť do pruhov.

Skúšky v autoškole mám zajtra a dnes sme ešte boli na autocvičisku, ktoré taktiež skoro vôbec nezvládam. Je mi úplne z toho na vracanie, dnes som celý deň plakala a zajtra sa tam úplne bojím ísť. Určite by som vodičák nedala. Rozmýšľala som, že by som tam zajtra proste neišla a zavolala inštruktorovi, že nie som pripravená. Prípadne si priplatím za kondičné jazdy a ešte sa to všetko doučím.

Už niekoľko nocí som nespala ani jesť mi nechutí a už som z toho poriadne na nervy. A som si úplne istá, že to nezvládnem. Máte niekto nejaké rady, ako skúšky v autoškole spravím alebo ako mám túto situáciu vyriešiť?

Odpovede a rady na skúšky v autoškole

Myslím, že na svoju otázku si si už sama odpovedala. Môžeš byť nebezpečná nie len pre seba ale aj pre iných.

Samozrejme, preto by som to radšej nechala na neskôr, len netuším, či za to dostanem nejakú pokutu alebo niečo, neviete o tom niečo? Respektíve mi iba preložia skúšky?

Určite je to až tak zlé ako píšeš? Práve inštruktor by mal posúdiť, či už pripravená si. A ak to skutočne je ako spomínaš, že sa nedokážeš zaradiť do pruhov, z vedľajšej cesty na hlavnú, tak by ťa on sám nemal ku skúškam pustiť. Mal by ti dať ďalšie kondičné jazdy. Ibaže nerozumiem, že ak dokážeš testy napísať na 100%, tak jazda je už len o automatických zvykoch a pozornosti vodiča. Ak máš však iba chvíľkový stres, tak sa neboj, čoskoro pominie. Cvičisko si môžeš trochu natrénovať aj s otcom, priateľom, bratom alebo kamarátom, jednoducho s niekym, kto by ti vedel pomôcť.

Áno, testy zvládnem na 100%, tých sa nebojím, no problém je aj v tom, že iba niekoľko mesiacov žijem v novom meste a z toho dôvodu je to pre mňa trochu ťažšie. Neviem sa tu moc orientovať a neviem kadiaľ kam, zabúdam či som na hlavnej alebo nie, netuším, či mám ísť na dvojke a to sa ešte bojím aj preraďovať. Zo začiatku som na jazdách bola super aj ma inštruktor chválil ale teraz to ide dole vodou. Dnes mi napríklad prikázal ísť na semafóroch ísť vpravo a bol tam ostrovček, tak som sa zaradila do pruhu rovno s tým, že odbočím teda doprava, lenže som mala ísť úplne doprava okolo ostrovčeku.

Ďalšie odpovede ohľadom skúšok v autoškole

Ide o to, že im je to v podstate jedno. Oni z toho majú peniaze, napríklad keď nespravíš prvé skúšky, pôjdeš na opravné skúšky. Skúšky v autoškole sú biznis a priplatíš si aj za kondičné jazdy, alebo pri najhoršom za opakovanie celého kurzu autoškoly. Je to celé o prachoch.

Píšeš o základných veciach, ktoré vravíš, že nezvládaš. Zavolaj do autoškoly, že nie si pripravená a chcela by si skúšky odložiť na dátum budúcich skúšok, medzitým si zaplať ďalšie kondičné jazdy a skús trénovať čo najviac mimo autoškoly. Prejdi si pešo alebo bicyklom mesto, pozeraj značky a uč sa konkrétne križovatky.

Ajaj, tak toto sú naozaj podstatné nedostatky. Pretože ak zabudneš či si na hlavnej alebo nie, alebo úplne v situácií stuhneš a netušíš čo máš spraviť, tak to naozaj radšej odlož, pretože takto by si to určite neprešla. Tvoj odpor k šoférovaniu by sa tým ešte zhoršil. Zavolaj do autoškoly a skúšky prelož na neskôr. Iba nechápem, ako ťa takto mohol inštruktor vôbec pustiť k skúškam a neupozorniť ťa na to.

Nesadaj si za volant a na vodičský preukaz zabudni! Autoškoly v dnešnej dobe už nie sú školy, ale biznis a firmy na zisk. Ak teda zvážime tvoju ne pripravenosť, je to ideálny recept na prúser na ceste.

Nemaj stres, tretina mojich spolužiakov je na tom podobne. Snáď nikto si neverí, ale nauč sa a sprav testy, ak by bolo náhodou zle od žalúdka, zariaď sa podľa toho. Treba aj zvážiť, čo je časovo výhodnejšie. Napríklad môžeš spraviť iba testy a po nich sa ospravedlniť a spraviť jazdu na skúškach nabudúce. Nemusíš sa teda na budúce stresovať s testom. Komisár v aute nebude strašiak ani kat, a kondičné jazdy si môžeš zaplatiť aj potom, čo už budeš mať vodičský a nebudeš si stále veriť. Hoď si sprchu a dýchaj.

Takto nakoniec skúšky v autoškole dopadli

Tak nakoniec som skúšky spravila. Zo siedmych sme spravili iba 2 a policajtka voči mne nemala žiadnu pripomienku. Určite sa teraz nebudem hrnúť a suverénne jazdiť. A je aj pravda, že stres nepatrí za volant, mne to zbytočne spôsobilo mnoho nervov a dnes som za dozvedela, že úplne zbytočne. Prosím Vás, dajte mi ešte nádej, že zo mňa raz bude dobrý a ohľaduplný vodič.

Zhrnutie

Ak si teda spravíte všetky testy, viete sebavedomo ovládať auto, nikam neponáhľate a dodržujete aj tieto rady, autoškolu hravo zvládnete aj na prvý pokus. Autoškola a skúšky nie sú až tak zložité.

Autoškola skúšky otázky policajta?

Napríklad z konštrukcie. Aké poškodenia z vonku kontrolujeme alebo aký je rozdiel medzi letnou a zimnou zmesou. Viacero otázok a odpovedí je v tomto článku.

Autoškola skúšky rady a ako sa mne skúšky podarili na 1. pokus?

Všetko čo som pri mojich skúškach v autoškole využil som vypísal a obrázkami znázornil v tomto článku. Triky a rady ohľadom písania testov, dodržiavania pravidiel pri praktickej skúške – jazde alebo aj najčastejšie chyby pri skúške v autoškole.

Koľko bodov je v teste v autoškole?

Pre úspešné napísanie testu treba minimálne 50 bodov. Maximum je 55.

Ako prebieha skúška v autoškole?

Najprv písomný test, potom otázka policajta, autocvičisko a kužele a nakoniec praktická jazda.

Ako dlho trvá skúška v autoškole?

Test niekoľko minút. Otázka policajta je na minútku, na kužele na autocvičisku máte čas 10 minúť a jazda individuálne 15 až 40 minút.